Deli novico

V torek, 4. novembra 2025, smo na Gimnaziji in srednji šoli Rudolfa Maistra Kamnik prvič izvedli celodnevno delavnico »No, kaj pa ti veš o tleh?«, ki je potekala v obsegu petih šolskih ur.

Delavnica je bila zasnovana v okviru projekta CURIOSOIL, katerega cilj je spodbujati radovednost o tleh, ozaveščati o njihovi pomembni vlogi ter graditi osebno povezavo med posameznikom in tlemi – tem dragocenim, a (pre)pogosto spregledanim naravnim virom.

Udeležilo se je je približno 40 dijakov tretjih letnikov, ki so z veliko vnemo in radovednostjo sodelovali v vseh aktivnostih. Pri delu so se jim pridružile tudi njihove učiteljice, ki so z vprašanji in sodelovanjem dodatno popestrile dogajanje.

Potek delavnice

Delavnica je bila razdeljena na štiri vsebinske sklope, ki so dijakom omogočili celovit vpogled v svet tal:

  1. Strokovno predavanje
    Dijaki so najprej prisluhnili zanimivemu predavanju o nastanku tal, njihovih lastnostih ter vlogi, ki jo imajo pri ohranjanju kopenskih ekosistemov. Spoznali so tudi ključne ekosistemske storitve tal, ki jih ljudje vsakodnevno koristimo pa se tega sploh ne zavedamo.

  2. Praktične raziskave
    V drugem delu so se dijaki preizkusili v vlogi pravih raziskovalcev. Na sveže zbranih vzorcih tal so izvedli krajše laboratorijske analize in prišli do zanimivih rezultatov, ki so jim približali znanstveni pristop k preučevanju tal.

  3. Tekmovalni kviz
    Sledil je zabaven in tekmovalen kviz, s katerim so dijaki preverjali in poglabljali svoje znanje. Prevzeli so različne vloge – od predstavnikov ekip, prišepetovalcev in navijačev – pri čemer je vsaka vloga imela svoj pomen in pomembno prispevala k pravilnemu končnemu odgovoru.

  4. Umetnost iz tal
    V zadnjem delu so dijaki spoznali, da so tla lahko tudi umetniški material. Iz finega prahu talnih vzorcev različnih barv so pripravili barve in ustvarili risbe, ki so jih dopolnili z mislimi o svojih doživetjih in odnosu do tal.

Zaključek in osebni pečat

Ob koncu delavnice so dijaki strnili svoje vtise in delili, kaj jih je najbolj navdušilo ali presenetilo. Za svoje aktivno sodelovanje so prejeli terenski kovček z osnovno ročno raziskovalno opremo, s katerim bodo lahko nadaljevali raziskovanje tal tudi samostojno.

Delavnico so zaključili z ustvarjalnim in pomenljivim dejanjem – svoje roke, obarvane z zemljo, so odtisnili na plakat. Tako so pustili svoj osebni pečat in simbolično povezali sebe s tlemi.

Svoje izdelke in utrinke z delavnice bodo dijaki kmalu predstavili tudi širši šolski skupnosti, saj pripravljajo posebno razstavo v prostorih šole.