V tem tednu smo na Fakulteti za varstvo okolja gostili več kot 50 devetošolcev Osnovne šole Antona Aškerca Velenje. Za učence smo pripravili pester, interaktiven in raziskovalen program, s katerim so spoznali tri zanimiva okoljska področja – prostoživeče živali, plastiko v okolju ter tla in njihovo vlogo v okolju.
Spremljanje prostoživečih živali
Učenci so odkrivali, kako spremljamo populacije prostoživečih živali in ocenjujemo njihovo številčnost. Spoznali so različne metode opazovanja ter se naučili prepoznavati živalske vrste po iztrebkih, sledeh in fotografijah. Posebno zanimanje je vzbudila tudi postavitev prave fotopasti, s katero so zajeli terenske posnetke živalskega sveta.
Plastika v okolju
V drugem sklopu so se učenci poglobili v svet plastike – spoznali so, zakaj je ta material tako razširjen, a hkrati problematičen za okolje. Posebej so se posvetili mikroplastiki v kozmetiki in njenemu vplivu na okolje. V praktičnem delu so izdelali lastne filtre, s katerimi so poskusili iz odpadne vode odstraniti nečistoče in drobne delce.
Tla – temelj življenja
Tretji sklop je bil posvečen tlom kot naravnemu telesu in ključnemu delu kopenskih ekosistemov. Učenci so spoznali njihove osnovne lastnosti, procese nastajanja ter številne ekosistemske storitve, ki jih tla opravljajo in jih človek vsakodnevno izkorišča. Svoje znanje so preizkusili v zabavnem kvizu, v okviru katerega so se najbolj čudili predvsem izjemnemu številu vrst, ki živijo v tleh Poleg tega so spoznali še ustvarjalno plat tal – njihovo uporabo v umetnosti. Iz naravnih pigmentov so izdelali lastne voščenke v odtenkih gozdnih tal, kar je bil za mnoge nov in navdihujoč pristop k spoznavanju tal.
Povezava s projektom CURIOSOIL
Del dejavnosti o tleh je bil izveden v okviru projekta CURIOSOIL, ki spodbuja radovednost in pismenost o tleh ter išče nove, doživljajske načine poučevanja. Ena od teh metod je multisenzorično doživetje tal, ki so ga učenci v manjšem obsegu izkusili tudi sami.
Navdušenje in nova spoznanja
Ob koncu naravoslovnega dne so učenci delili svoje vtise in izpostavili, kaj jih je najbolj pritegnilo. Po njihovih odzivih sodeč je vsak našel nekaj zase, mi pa verjamemo, da so z našega srečanja odšli bogatejši za nova znanja, izkušnje in navdih za nadaljnje raziskovanje okolja.












